Irama Kontemporari Menggugah Misi

Menyuap sesudu pengalaman, Menakwil hala impian, Memacu liku-liku perjalanan, Memahat rentetan suka duka coretan, Melahirkan bingkisan seribu harapan buat semua yang berkesempatan.... Irama Kontemporari Menggugah Misi

19 January 2019

Kerja Keras Bagi Permulaan Tahun 2019

Percaturan dan Perancangan mula rancak di awal tahun 2019. Beberapa strategi yang telah diaturkan oleh Coach perlu dilaksanakan bagi mengimbangi potensi dan bakat anak-anak Soutul Faizin supaya ianya terus gemerlap dan mampu menjadi inspirasi kepada pasukan lain walaupun sedikit. Coach telah mensasarkan lonjakan dan kejutan perlu dibuat bagi meneruskan agenda 2019.


2 percaturan yang perlukan penyusunan banyak perkara bagi menghadapi Festival Nasyid Sekolah-Sekolah merupakan sasaran uatama oleh kerana tanggungjawab Soutul Faizin mempertahankan gelaran dan Ihtifal Ilmi Sekolah Sekolah Agama Negeri Perak ILMI menjadi buruan oleh kerana telah ada pasukan pilihan iaitu penyandang Juara 2018.


Strategi kejutan dari Coach adalah meletakkan Zahrul sebagai percussionist di FNSS dan vokal di ILMI. Ramai yang terkejut dan berteka teki tentang percaturan tersebut. Setelah penerangan diberi dan taktikal Coach difahami barulah pasukan mula nampak apakah strategi dan apakah itu konsistensi. Alhamdulillah Zahrul Afiq menyahut seruan Coach dengan belajar semula basic percussion sehingga berjaya dengan silih berganti Coach percussionist datang mengajar . Terima kasih Nazrif Nordin, Ust Shamsul, Nabihah Faiz, Darwisy Mirza dan Ihsan NR yang sudi membantu dan berkongsi ilmu dan kemahiran masing-masing.


Selain Zahrul 3 orang percussionist cilik diserapkan untuk menimba pengalaman tersebut dan Alhamdulillah masing-masing punyai kecekapan dan sikap ingin belajar yang tinggi. Tahniah gang percussionist & krew... memberi keyakinan bahawa sesuatu yang istimewa akan dibawakan oleh SouFa bagi tahun 2019 insyaallah... Januari-Mac merupakan latihan intensif pasukan dalam menggilap potensi vokalis SouFa. Pelbagai pendedahan dan perkongsian terus menerus diberikan untuk membina keyakinan dan konsistensi pasukan. Alhamdulillah bahagian vokalis tidak mempunyai sebarang masalah oelh kerana rata-ratanya mempunyai pengalaman dari tahun 2018 yang lepas.


















No comments:

Post a Comment